Queenstown en Wanaka. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Iris Hoffman - WaarBenJij.nu Queenstown en Wanaka. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Iris Hoffman - WaarBenJij.nu

Queenstown en Wanaka.

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hoi!

Ik heb inmiddels de foto's die bij het eerste verslag horen toegevoegd. De foto's zijn van Dubai, Auckland, Waiheke Island, Rangitoto Island, het Pouakai Circuit en de Kepler Track!

Na de kepler track in Te Anau ben ik naar queenstown gegaan! Ik kon meerijden met 3 andere backpackers.
Queenstown is MEGA druk en om de 10 meter is een kroeg of cafe! Super leuk natuurlijk als je met een groep vrienden in Queenstown bent, maar niet als je alleen bent en op het dak van de kroeg slaapt. Dus avond twee in queenstown ben ik ook maar t centrum in gegaan om mensen te ontmoeten! Overdag heb ik de Ben Summit track gelopen in Queenstown. Een hele steile klim, maar het uitzicht is super mooi!!

Bovenop de berg heb ik 4 australische mensen leren kennen waarmee ik 's avonds uit eten ben geweest! Toen ik op ze aan het wachten was bij Fergburger tikte Sjors ineens op mijn schouder! Een super verrassing! We wisten wel dat we allebij ergens in NZ waren, maar niet dat we allebij in Queenstown waren... Haha.
De volgende dag zijn we samen queenstown een beetje gaan verkennen en hebben we lekker naast het water gezeten! Super om weer even bij te kletsen. 's avonds hebben we een biertje gedronken met twee andere vrienden van Sjors.

Dag 4 in queenstown heb ik vrij weinig gedaan.. Na de Kepler track had ik al last van mijn knie, en dan natuurlijk gewoon de Ben Summit gaan lopen. Dus, nu al twee weken een overbelaste knie..
Voor 's avonds heb ik de canyon fox geboekt! Deze was 50 dollar i.p.v. 165! Een super gave sprong met een vrije val van 10 meter. En daarna zweef je aan een touwtje boven een 200 meter hoge canyon!
In Queenstown is nog veeeeel meer te doen qua swing, bungee of wat dan ook, maar veeel te duur.. Ik ga mijn geld bewaren voor een skydive van 15000 feet!
'S avonds weer afgesproken met Sjors en Flemming, maar ik was veel te laat! Daarom een extra nachtje geboekt in Queenstown om elkaar de volgende dag nog even te kunnen zien!

23 februari ben ik weer terug gegaan naar Te Anau. Want, in Riverton, wat op de Te Araroa track ligt in het zuiden, heb ik een hosteleigenaar leren kennen met zijn eigen boot! Hij vertelde dat hij vaker naar Millford Sound gaat om daar een paar dagen te blijven en te vissen, etc. Hij stelde voor om samen met een aantal ander backpackers naar Millford Sound te gaan! Hier kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen!
'S avonds zijn we in de vrachtwagen met een boot een trekker achterop van Te Anau naar Millford Sound gereden. Hier hebben we overnacht in een leslokaal, wat eigelijk niet mocht.. ;)
Volgende ochtend zijn we op de boot gestapt en zijn we door Millford Sound naar de open zee gevaren. Hier hebben we blue cod en creyfish gevangen, en als lunch opgegeten! We hebben ook twee haaien gevangen!!
'S avonds zijn we naar de plaatselijke kroeg gegaan waar alle 200 bewoners van Millford Sound ook waren! Super gezellig, en allemaal toffe mensen!!
De tweede dag in Millford sound was het super mooi weer! Ik ben wezen kajakken op de open zee, en we hebben op het dak van boot in de zon gelegen!
Eind middag zijn we terug gereden naar Te Anau waar ik 's avonds gelukkig nog een lift kon krijgen naar Queenstown. 23.00 kwam ik aan.

27 februari ben ik naar Wanaka gelift. Ik werd opgepikt door een man die als skydive instructeur werkt. Hij was die ochtend al 3 keer gesprongen!
In Wanaka ben ik opzoek gegaan naar een goedkope campsite om een volle week te kunnen blijven. Hier kwam ik Martin tegen! Super gezellig.
We hebben de volgende ochtend een mountainbike gehuurd en zijn op pad gegaan. Er zijn super gave routes in Wanaka!!
1 en 2 maart ben ik lekker in de zon gaan liggen en heb wat heen en weer gepeddeld op het meer. Mountainbiken is ook niet goed voor je knie, dus nu maar weer even rust.
Gisteren zijn Martin en ik opzoek gegaan naar een plek waar we gratis konden klimmen. We vonden een rots van 5 bij 3 meter waar we langs konden boulderen. Niet veel, maar we hebben wel lol gehad!!

Verder hebben ze hier het beste ijs in de hele wereld!! Als je me niet gelooft, kom me dan maar opzoeken! :D

Morgen ga ik hitch hiken naar Duneden of Haast.. Welke van de twee ga ik nu uitzoeken!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 04 Maart 2017 - 12:42

    Bram:

    Hey Princes
    Leuk verslag tot zover en mooie plaatjes ga door mett genieten.

  • 04 Maart 2017 - 18:17

    Hilda:

    Hey meis,

    Wat een prachtige foto's van je geweldige natuur daar!
    Echt super mooi!
    En een heerlijk verhaal :)
    Wat fijn om te zien aan je dat je zo geniet van je avontuur. Een hele belevenis maar je doet het toch maar! Ik ben echt super trots op je!!
    En dan ook nog in je ééntje! Alhoewel......je vertelt al dat er zoveel toeristen zijn waardoor je zoveel mensen ontmoet dat je eigenlijk niet de kans hebt om alleen te zijn :)
    Maar voor het thuisfront wel fijn om te weten dat er zoveel mensen om je heen zijn.

    Lieverd, geniet van je prachtige reis!


    Ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal en foto's :)

    Liefs en een dikke kus en knuffel van mij XXX

  • 04 Maart 2017 - 18:59

    Gré:

    Hey Iris,

    Het klinkt allemaal super tof wat je meemaakt en de mensen die je ontmoet. Het zal de ervaring van je leven worden en nu al zijn!
    Blijf genieten en ik blijf je volgen.

    Hartelijke groeten,
    Gré

  • 04 Maart 2017 - 19:38

    Rianne:

    Nice, Iris, lekker trekken! Maarrrrrr hier op Bonaire is al het beste ijs....als je mij niet gelooft moet je 't verschil maar komen proeven, haha. Die haaien toch wel catch and release hoop ik?

    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Een half jaar backpacken in Nieuw Zeeland! Ik ben Iris Hoffman, 21 jaar en woon in Meppel. 16 januari vlieg ik naar Nieuw Zeeland. De tas is al gepakt! Ik kan bijna niet wachten... Op deze site zal ik af en toe een verhaaltje plaatsen over mijn ervaringen! x

Actief sinds 05 Jan. 2017
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 5736

Voorgaande reizen:

16 Januari 2017 - 14 Juli 2017

Iris in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: